Storm och Big Buddha

Idag åt vi frukost nere vid poolen med en fågel som sällskap. 
Den satt hela tiden och bevakade varje tugga vi tog och "pratade" med oss för att göra oss medvetna om att den minsann också var hungrig. 

Efter frukosten lade vi oss på ett par solstolar och läste medan det blåste upp till storm runt omkring oss. 
Det blev snart inte särskilt skönt att ligga kvar vid poolen och vi bestämde oss då för att gå till vår favoritrestaurang för att dricka milkshakes istället. 

Efter det tog vi en taxi till Wat Phra Yai, även kallad Big Buddha, där vi strosade omkring ett tag och tittade på utsikten och Buddhan (såklart) samt handlade lite i de kringliggande butikerna. 

På vägen upp till Buddhan var jag tvungen att låna en sjal för att täcka över mina axlar. Det var alla kvinnor tvungna att göra. 
Männen fick gärna gå med linne dock. 
Tur att mäns axlar inte är lika skrämmande som kvinnors tycker jag. 

Efter detta gick vi hemåt en bit i den tryckande värmen som blev efter att stormvinden avtagit. 
På vägen hittade vi ett ställe som sålde frukt och vi fick provsmaka en sort som kallas ’snakefruit’ som vi aldrig sett förut. 

På tal om frukt så inhandlade vi igår ett kilo mangosteen i ett närliggande stånd.
Den frukten har jag bokstavligt talat drömt om sedan jag kom hem från Bali. 
Den godaste frukten som jag hittills smakat helt klart. 
Önskar att jag kunde ha en egen odling hemma. 

När vi kom tillbaka till hotellet gick vi hem och duschade av oss lite och sen åt vi middag och gick en sväng längs med affärsgatan här.

Nu ska vi nog snart sova. 

Puss! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Mangosteen till vänster och Snakefruit till höger. 
(null)
Vår frukostkompis.