Oväntat porslinssvinn

Nu är vi igång efter den sköna semestern och det känns knappt som att vi varit borta överhuvudtaget.

Det är rätt skönt att vara tillbaka igen faktiskt, men samtidigt lite konstigt att det förmodligen är sista hösten någonsin jag jobbar på cafét.
Nu är vi verkligen inne på slutspurten och har börjat planera för olika evenemang fram till vi stänger.

Det blir nog bra.

Det jag nojar mest över är att börja söka nytt jobb.
Min tanke är att jag ska åka runt och prata med potentiella arbetsgivare och ge dom mitt cv och ett (förhoppningsvis) jag trevligt första intryck.

Detta stressar mig väldigt mycket.
Jag är vanligtvis inte särskilt blyg eller osäker, men bara tanken på att söka jobb och presentera sig för nya människor gör att det knyter sig i magen.

Träffar nya människor gör jag ju i princip varje dag, så det borde inte vara några problem egentligen.

Hursomhelst.
Det måste göras så jag får helt enkelt bita ihop.

Tillbaka till nuet då.
Idag har det varit en delvis stressig dag med massor av folk som skulle äta och fika på en och samma gång.
Samtidigt som det blev lunchrusning kom en kvinna in som sett mitt porslin på Facebook och ville ta sig en titt på vad jag hade på lager.

Fem minuter senare försvinner hon nöjd ut genom dörren med sex nya muggar, sex vinglas och ett uppläggningsfat.

Väldigt roligt måste jag säga.

En annan sak som är rolig är att mitt porslin kommer att ställas ut på biblioteken i Horn och Rimforsa inom en snar framtid.
Mycket att hinna med nu med andra ord.

Ha det fint så länge!

Grekland

Nu är jag hemkommen efter två fantastiska veckor i Grekland.

Anledningen till att jag inte har uppdaterat under tiden jag var där är att min mobil ramlade ner från ett bord och fick en spricka i skärmen.
Detta gjorde att touch-funktionen slutade fungera och därmed blev jag ofrivilligt mobillös i närmare två veckor.
Men vet ni vad?
Det var skönt faktiskt.

Hursomhelst.
Nu är vi hemma i Sverige igen och även det känns skönt om jag ska vara ärlig även om vi har haft det hur bra som helst i Grekland.

Under vår tid i Gerani på Kreta har vi mestadels solat och badat, men vi har även åkt båt och snorklat, sett massor fiskar, snäckor och vraket från ett flygplan från andra världskriget.
Vi har även begett in till Chania två dagar och strosat omkring i små, trånga gränder, ätit riktigt god mat, sett en otrolig solnedgång, promenerat ut till piren och spanat på båtar och mycket annat.

Som flest var vi 10 personer i vårt resesällskap och vi hade väldigt kul ihop om jag får säga det själv.

Nu ska jag återgå till verkligheten igen efter denna härliga semester och ta tag i mina nästan 15 beställningar på fat och muggar samt jobba på Annas Café till årsskiftet.

Men först ska jag väcka David så att vi kan åka in till Linköping och handla porslinspennor och porslin.

Hej så länge!

Överraskning

Nu sitter vi på hotellets restaurang och inväntar lunchen efter några timmars solande bredvid poolen.

Dessvärre kan man inte ligga nere vid stranden då det är fruktansvärt stenigt, men i ärlighetens namn så njuter vi minst lika mycket bredvid poolen.

Första dagen vi var här var vi bara å hotellområdet hela dagen och gjorde oss hemmastadda.
I fredags gick jag och David in till Platanias på kvällen och mötte upp Ida.
Vi åt middag nere vid havet och letade sedan upp resten av vårt resesällskap för att strosa omkring bland affärer, restauranger och barer tills vi blev trötta och begav oss hemåt.

Igårkväll åt vi middag på en fin restaurang som hette Karma och sen delade vi upp oss för att hitta på saker på skilda håll.
Jag, David, Josse och Joakim gick i affärer och satte oss i en bar som visade amerikansk fotboll innan vi gick hemåt.

Idag har vi hittills legat och solat och badat hela dagen och alldeles nyss kom Max och överraskade oss genom att hälla en flaska vatten över Carro.

Jag och mamma visste om att han skulle komma, men de andra blev överraskade.