Jönköping, feber och restaurangtumult

I lördags åkte jag och Ida mot Jönköping för att spendera helgen med Jennifer. 
Redan på fredagkvällen hade jag börjat få feber och ont i halsen, men inte värre än att jag ändå åkte dit för att fira min 25-årsdag lite i efterskott. 

När vi kom fram hade Jeffa dukat upp en fin frukost med pannkakor, gott bröd, handgjord äppelmust och mycket annat innan vi skulle påbörja dagens planer. 

På schemat stod först drejning en bit utanför Jönköping. 
Det var superkul, men väldigt svårt. 
Drömde om att skapa konstverk redan på första försöket, men inte ens på tre försök fick jag till något speciellt estetiskt tilltalande. 
Men roligt var det! 

Efter att vi spenderat några timmar där vi drejat och kavlat lera till olika former åkte vi tillbaka mot Jönköping.

Då började jag känna mig sämre och började frysa som om det hade varit 30 minusgrader ute (och inne). 
Jag duschade i skållhett vatten tills hela jag ångade och kände mig lite bättre en stund. 

Sen var det dags att gå på restaurang och äta fin mat. 
Restaurangen hette Tegel och vi valde deras koncept "en kul kväll" som innebär att man får in tre smårätter, en varmrätt och en dessert utan att man har en aning om vad man kommer få för mat. 

Först kom en god grön ärtsoppa in tätt följt av snittar med tre olika röror. 
Efter detta kom en pumparisotto in och i samma veva började jag må extremt dåligt. 

En trötthet som jag aldrig någonsin tidigare känt sköljde över mig och jag var nära att somna vid matbordet. 
Varmrätten kom in och jag fick i princip bara i mig lite potatismos innan det började snurra i mitt huvud och nästintill svartna för ögonen. 

Jeffa fick följa mig till toaletten där all den goda mat jag fått i mig under kvällen kom upp igen väldigt hastigt. 

Sen var jag som förbytt. 
Jag mådde så fruktansvärt bra och kände för att gå långpromenader och dansa hela natten ungefär. 

Tack och lov gjorde jag inte det. 

Efter restaurangbesöket gick vi tillbaka till Jeffas lägenhet där jag i princip somnade på stört.

Natten blev den längsta jag varit med om.
Var 20:e minut vaknade jag och vände på mig.
Jag svettades och frös om vartannat och det gjorde ont att svälja. 
Jag vaknade upp och var lycklig över att natten äntligen var över och att vi kunde gå upp. 
Jag kollade på klockan och insåg att den bara var 4. 
Den besvikelsen. 

Natten fortsatte i samma anda tills klockan  äntligen blev 8 och vi alla vaknade. 

Det blev återigen en storslagen frukost och chill på soffan tills jag och Ida bestämde oss för att åka hemåt. 
Planen var egentligen att gå på stan och äta lunch på Liban Deli, men jag kände att jag kanske inte hade varit det bästa sällskapet i det sammanhanget varpå vi beslöt oss för att åka hemåt istället. 

Väl hemma lade jag mig i soffan och lämnade bara den för att byta plats till sängen istället. 

Idag har dagen sett ut ungefär likadant. 
Jag har legat på soffan i princip hela dagen med huvudvärk och halsont, men idag har jag åtminstone ingen feber. 
Det går framåt. 

Hursomhelst så tycker jag att helgen har varit rolig, feber och spyor till trots. 

Tack Jeffa och Ida för en trevlig helg och förlåt att jag inte var det roligaste sällskapet. 

Puss!