Ofrivillig promenad

Så, nu ligger jag här på mitt hotellrum helt utslagen men ändå uppe i varv. 

Totos konsert ikväll var den bästa hittills av alla de jag fått äran att se. 
Att vi dessutom stod i princip så långt fram man kunde komma gjorde ju inte saken sämre.

Hursomhelst. 
Att ta sig till hotellet var inte det enklaste måste jag väl kanske erkänna. 

Jag gick från Centralstationen och skrev in Hotell Maria i maps.
2500 meter till målet stod det och jag tänkte då att kanske hade det stått fel i beskrivningen av hotellet på nätet. Kanske hade de råkat glömma en nolla när de skrev ut avståndet till hotellet från stationen? 

Så jag gick. Och gick, och gick. 

Många gånger under vägen tänkte jag att "varför skulle man placera ett hotell såhär långt bort från civilisationen?", men inte vände jag för det utan fortsatte tappert framåt. 

Väl framme vid mitt mål så fanns där inte en tillstymmelse till hotell så långt ögat kunde nå. 
Runt omkring mig fanns gigantiska hus som mer kunde liknas vid herrgårdar, men absolut inget hotell. 

Jag kollade ner i min mobil och kartan visade tydligt Hotell Maria AB.

Då slog det mig att jag förmodligen hamnat utanför huset till den som äger hotellet. 
Jag googlade istället fram adressen bara för att finna att jag skulle gå samma väg tillbaka till stationen och sedan 250 meter åt andra hållet. 

Det är inte varje dag man går en halvmil i Helsingborg helt ofrivilligt, men nu har jag i alla fall gjort det. 

Det känns på något sätt som att Toto-konserterna brukar bjuda på lite olika överraskningar.

Som den gången i Stenungsund då vi åkte hela vägen fram till stället där konserten skulle vara bara för att få reda på att det var inställt.
Eller som förra året när jag och Max glömde biljetterna i bilen och därmed fick ta en ofrivillig biltur till Södertälje istället för den buss som vi hade bokat platser på. 

Men det är ju värt det som tur är.

Kvällens konsert var som sagt den bästa hittills och då är det ju helt klart värt en halvmils sightseeing i Helsingborg även om den inte var planerad.

Nu ska jag sova så att jag orkar med den långa resan imorgon. 

6.45 ringer klockan och då blir det utcheckningen och sedan kvickt bort till tåget som ska ta mig vidare till Malmö. 
Där byter jag tåg mot ett mot Linköping och sedan är det bara att vänta på att få komma hem så att jag kan göra mig redo för jobbet klockan 15.00.

Lika bra att hålla igång. 

Godnatt! 



Kinna

Var är du ?