Oväntat porslinssvinn

Nu är vi igång efter den sköna semestern och det känns knappt som att vi varit borta överhuvudtaget.

Det är rätt skönt att vara tillbaka igen faktiskt, men samtidigt lite konstigt att det förmodligen är sista hösten någonsin jag jobbar på cafét.
Nu är vi verkligen inne på slutspurten och har börjat planera för olika evenemang fram till vi stänger.

Det blir nog bra.

Det jag nojar mest över är att börja söka nytt jobb.
Min tanke är att jag ska åka runt och prata med potentiella arbetsgivare och ge dom mitt cv och ett (förhoppningsvis) jag trevligt första intryck.

Detta stressar mig väldigt mycket.
Jag är vanligtvis inte särskilt blyg eller osäker, men bara tanken på att söka jobb och presentera sig för nya människor gör att det knyter sig i magen.

Träffar nya människor gör jag ju i princip varje dag, så det borde inte vara några problem egentligen.

Hursomhelst.
Det måste göras så jag får helt enkelt bita ihop.

Tillbaka till nuet då.
Idag har det varit en delvis stressig dag med massor av folk som skulle äta och fika på en och samma gång.
Samtidigt som det blev lunchrusning kom en kvinna in som sett mitt porslin på Facebook och ville ta sig en titt på vad jag hade på lager.

Fem minuter senare försvinner hon nöjd ut genom dörren med sex nya muggar, sex vinglas och ett uppläggningsfat.

Väldigt roligt måste jag säga.

En annan sak som är rolig är att mitt porslin kommer att ställas ut på biblioteken i Horn och Rimforsa inom en snar framtid.
Mycket att hinna med nu med andra ord.

Ha det fint så länge!