Nya erfarenheter

Häromdagen var jag och David ute på en roadtrip för att fördriva tiden.
Under resans gång fick Spotify med "Discover Weekly" stå för musikunderhållningen.

För det mesta brukar min sådana lista bestå av 80-talsband med diverse rockdängor men denna gång kom även en låt av Berth Idoffs med på listan.

Denna företeelse vore kanske inte särskilt konstig om det inte vore för det att David helt plötsligt började sjunga med i deras låt.

Jag blev så ställd att jag inte kunde göra annat än att stirra på honom och väsa fram "VAD ÄR DET SOM HÄNDER!?"

"Vadå, det är ju Berth Idoffs!" sa han som om det skulle vara en förklaring till varför han kunde den låten.

Jag började skratta av chocken och av hur oförutsägbart det var att David kan en dansbandslåt, och han berättar att låten faktiskt även har ingen mindre än Lotta Engberg som gästartist.

"Det är väl även hon som är med längst till höger på omslaget om jag inte missminner mig" sa han.

Jag vet inte.
Är det likt tycker ni?

Anonym

Kul med Bert Idoffs. Han längst till höger är inte Lotta Engberg. Det är Magnus Persson, klaviatur i Bert Idoffs under ett antal år