Back to business

Igår var jag på jobbet och beställde hem glass samt fixade lite i allmänhet med mamma och Max.
Efter det drog vi hem och jag och Max satte oss och spelade gitarr och sjöng och helt plötsligt hade vi fått klart en låt.
Det är bra med bröder ibland.

Efter vårt spontana låtskrivande åkte hela familjen till Vimmerby och bjöd mamma på middag då hon fyllde år nyligen.
På restaurangen var allt frid och fröjd tills en dam från sällskapet bredvid helt plötsligt började hosta okontrollerat och sedan rusade bort till toan för att spy.

Då trodde vi först att hennes mat smakade fruktansvärt illa eller att hon drabbats av akut magsjuka, men det visade sig att hon hade satt i halsen och inte fick någon luft. 
Otäckt,  men tack och lov gick det bra!

Efter Vimmerby-visiten åkte vi hem igen och jag och Max spelade in låten.

Sen var jag helt slut och gick och lade mig.
Vaknade vid 2, 3, 5, 6, 7 och slutligen vid 9 när jag gav upp och bestämde mig för att lämna sängen.
Jag tror att jag börjar komma relativt i fas igen med tiden, men det är ju även fullmåne för tillfället och det gör ju inte min sömn bättre direkt.

Sen gick jag till jobbet och tog itu med diverse mail, telefonsamtal och räkningar.
Jag ringde även runt till några olika trubadurer och band för att fråga om en eventuell spelning i sommar då den trubaduren vi egentligen bokat in dessvärre dog häromveckan.

Ikväll har jag och David varit i Linköping där han har klippt sig och jag gick omkring och strosade i allmänhet. 

Imorgon ska jag börja jobba igen då mina vilodagar är över för denna gång.
Det ska bli roligt faktiskt och jag får börja med att åka iväg med en catering till Södra Vi. 

Hej så länge!
(Min chiliplanta har börjat blomma förresten)