Onsdag

Hela dagen har varit lite upp och ner kan man säga.

Klockan ringde imorse och mina ögon vägrade öppnas.
Det var som om någon limmat ihop dom. Jag var så trött.
Tvingade mig upp och iväg till jobbet och hällde i mig kaffe, som fortfarande inte ens är gott.
Varför jag ens dricker det är en gåta även för mig själv.

Hela dagen har jag trott att det är torsdag och blivit lika förvånad varje gång något "onsdags-förekommande" hänt såsom exempelvis 11-fikabesöket, eller det faktum att jag inte hittade bostadsdelen i Corren imorse.

Under dagen har jag också hunnit bli rejält irriterad på en kund som är duktig på att komma med spydiga kommentarer.
Men även om jag i mitt huvud kommer på det ena efter andra sättet att sätta hen på plats så vet jag ju att man inte kan göra det.
Alla kunder är bra kunder måsta man tänka, le och sen gå in i köket och slå huvudet i väggen.

Resten av dagen har varit ganska bra dock.
Jag sprang tiger-rundan, som jag kanske borde börja kalla den nu efter min brors medverkan, sen såg jag på mästerkocken med mamma och pappa samtidigt som vi åt glass med sprit i.
Det var gott och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna under Mästerkocken idag heller.
Så rörande helt enkelt.

Dessutom har jag hämtat min bil idag.
Den har varit på en operation hos bildoktorn i Hycklinge.
Nu mår den relativt bra igen och behöver bara ett till återbesök nästa vecka om allt går som det ska.

Till Hycklinge fick jag skjuts av en av våra snälla kunder.
Hur irriterad man än kan bli på vissa personer ibland så måste jag ändå säga att Horn är en himla trevlig by.
Tack för skjutsen!

Nu ska jag sova.
Imorgon är det faktiskt torsdag på riktigt!