Beundrarpost

Inatt vaknade jag vid 02.30 av att det var ett jäkla liv på övervåningen där mitt rum är.
Helt övertygad om att det är inbrottstjuvar vågar jag först inte röra mig ur sängen, men sen tar jag mod till mig och går sakta mot dörren.
Jag rusar ut ur mitt rum och ser hur inbrottstjuvarna försöker blåsa upp en luftmadrass som ligger på golvet.
 
Jag inser ganska snart att det inte var inbrottstjuvar utan att det var Max och Daniel som styrde med något.

Det visade sig att Daniel hade blivit utelåst och därmed behövde någonstans att sova.
Dock var det ingen tyst procedur att blåsa upp den elektriska (?) luftmadrassen, så han fick sova på soffan istället.
 
Nätter på Postgatan kan vara ganska spännande, minsann!
 
Imorse vaknade jag av att telefonen ringde och det visade sig att klockan var 8.45 och att jag därmed hade försovit mig en timma.
Min laddare till mobilen är visst glapp...
 
Ingen skada skedd dock, då dagarna på cafét fortfarande är lugna och långsamma.
 
Det roligaste som hänt idag är att jag och mamma fick beundrarpost från tjejerna som var med mig till simhallen igår.
Det var väldigt kul.
 
 
Nu ska jag fortsätta jobba, eller rättare sagt, fördriva tiden tills vi stänger.
 
Adjö!