Veckans bikt

Har låtit favoriten "Veckans bikt"legat på hyllan ett tag på grund av två anledningar.
Dels för att jag inte haft tid att skriva om mina brott och illgärningar och dels för att jag i princip tömt mitt förråd av synder här redan.
 
Jag har dock funderat en längre tid över vad jag ska dela med mig av då det börjar bli ont om bekännelser från min sida.
Jag är en ganska så genomärlig människa och de grövsta lögner jag idag sysslar med är exempelvis att säga att någon har en fin ny frisyr fast jag kanske egentligen inte alls tycker det, eller att säga att jag är upptagen om någon vill ses, fast jag kanske egentligen bara ska vara hemma och sova eller kolla på One Tree Hill.
 
Jag har dock kommit på en sak jag kan bekänna, och jag kan även erkänna att denna synd ägde rum under år 2014. Jag får mina infall ibland, och framförallt när min kompanjon Jennifer är med.
 
Det var under en fest där jag och min vän Jennifer serverade det hände.
Kvällen led mot sitt slut för vår del och vi börjar packa ihop oss för att gå hem.
Då kläcker Jeffa idén att vi borde stjäla en av vinflaskorna som står i kylen med motiveringen "att det är ju så många att dom inte ens kommer att märka att den är borta".
 
Jag var mycket skeptisk till detta och vägrade till en början gå med på detta busstreck.
Efter en hel del övertalning och med bara minuter kvar tills vi skulle lämna lokalen hamnade ändå den där flaskan i en väska och följde med oss ut och hem.
 
Jag har haft ångest för detta, men känner mig nu mogen att berätta det här på bloggen.
Och förlåt Jeffa att jag hänger ut dig som min medbrottsling (även fast det ju faktiskt var din idé).
Jag kan också berätta att vinet inte ens var gott och därmed var vår stöld inte särskilt lyckad.
 
Men gjort är gjort.
 
Till denna historia bör det kanske tilläggas att dom som hade festen är en av våra familjers närmaste vänner och därför kände vi att vi skulle bli förlåtna om det skulle uppdagas att detta brott skett. Hehe.
 
Detta var allt för denna gången.
Jag ska fundera på om jag kanske har något mer i mina gömmor som är smaskigt nog att dela med sig av.
 
Tills dess - heido!