Alla hjärtans dag

Igår var det alla hjärtans dag. 
Istället för att spendera dagen i ett glittrande skimmer av kärlek och sambomys begav jag mig till Stockholm med min lillebror för en annan sorts kärlek. 

En av mina större kärlekar här i livet är, som ni kanske vet, Toto, och vad passar då bättre än att spendera kärlekens dag med dom?

Jag och Max startade dagen med lunch hemma hos oss innan vi påbörjade resan mot Stockholm.
Sist vi skulle på Toto på Fryshuset glömde vi biljetterna i bilen och fick hoppa av bussen och istället ta bilen hela vägen upp till Södertälje. 
Igår bestämde vi oss för att inte ta några onödiga risker och därför skippade vi bussen och tog bilen direkt till Södertälje istället. 

Ni kan läsa om vår förra Totokonsert på Fryshuset här

Hursomhelst. 
När vi kom fram strosade vi omkring på Drottninggatan en stund innan vi bestämde oss för att gå och äta på Jensens.
Dom hade en alla hjärtans dag-special som vi fastnade för. En trerätters middag med räkcocktail, oxfilé och våffla med glass. 
Det lät väldigt gott, men det visade sig vara raka motsatsen. 
Räkcocktailen bestod av  mängder av isbergssallad, lite räkor, lite sås, en cocktailtomat och en citronskiva. 
Otroligt lyxigt...

Varmrätten var snäppet bättre, men köttet som vi önskade få "medium" såg ut att bara ha tittat på grillen från avstånd innan det lades på tallriken. 

Efterrätten var helt okej dock. 
Mjukglass slår aldrig fel. 

Och ja, jag vet.
Vi hade kunnat säga till, men det är liksom inte så jag och Max jobbar. 
Vi gillar inte att vara till besvär. 

Efter maten var det dags att ta sig mot Gullmarsplan och Fryshuset. 
Då vi hade Golden Circle-biljetter fick vi släppas in genom en annan ingång, och snart stod vi nästintill längst fram vid scenen. 

Konserten var otrolig i vanlig ordning. 
Flera av mina favoritlåtar var med (även om listan av favoritlåtar brukar ändras veckovis ungefär) och Max lyckades få med sig två plektrum hem. 

På vägen ut till garderoben pratade jag och Max bland annat om den kommande konserten i London som vi ska på. 
Helt plötsligt flikar killen bredvid oss i kön in att även han ska till London på samma konsert. 
Dessutom ska han åka samma flyg som oss dit. 
Roligt sammanträffande! 

Framåt 2-tiden var vi hemma och jag fick sova i ungefär 4 timmar innan jag gick upp och började jobba på Frendo. 
Det var också kul. 

Hej!  (null)

(null)

(null)