Toapapper

Igår hängde jag med David till IKEA som smakråd och bärhjälp då han köpte med sig en ny soffa hem.
Det blev fint.

Jag skulle kunna leva på IKEA. 
Jag funderar på att flytta in där faktiskt. 
Synd bara att det blir så långt till jobbet.

Idag på jobbet blev det förövrigt riktigt kaosartat en stund.
Helt plötsligt var butiken full av hungriga människor som ville ha mat snarast möjligt.

Jag gick in i mitt "jobbmode" och reflekterade inte över hur mycket det faktiskt var att göra förrän allt var över.
61 personer kom och åt i princip på samma gång.
Det hör inte till vanligheterna kan jag säga.

Slutsiffran idag hamnade på 80 ätande gäster.
Det är riktigt bra för att vara en onsdag i oktober.
Hoppas dom kommer tillbaka fler gånger!

Förövrigt så vill jag dela med mig av ett mysterium jag tänkt på flera gånger sen jag började arbeta på cafét.

Varför kan man inte använda den sista fjärdedelen av en toalettrulle? 

På kundtoan verkar det vara helt omöjligt att använda den delen nämligen.
Jag kan komma in flera gånger i veckan för att städa och kunderna har bytt ut den fjärdedels toarullen till en helt ny.

Jag förstår det inte.

Har jag missat något?
Är den delen av toarullen obrukbar?
Är den delen av toarullen äcklig såsom den sista slatten i en öl är äcklig?

Jag förstår inte. Snälla upplys mig.

Adjö