Sammanträffande

Nu var det sjukt längesen jag skrev, men just nu fick jag en överväldigande känsla av att jag måste skriva av mig då jag just insåg ett konstigt sammanträffande. 


Idag har jag varit på vårdcentralen och opererat bort en helt ofarlig knöl i huvudet. 
Det hela var gjort på under en timma och just nu ligger jag i sängen med smärta och bandage runt hela huvudet. 

Alldeles nyss kollade jag igenom mina minnen på Facebook och insåg att just den här dagen, fast år 2014, genomförde jag en exakt likadan operation på en annan knöl i huvudet. 

Jag tyckte det var ett konstigt sammanträffande måste jag säga. 

Hursomhelst. 
Jag får vara glad att jag är ledig även imorgon då det kanske tar ett antal försök för mig att få till en frisyr som täcker den stora renrakade fläcken på mitt huvud. 

I övrigt kan jag kanske berätta att vi förra helgen var uppe i Stockholm och bodde på hotell. 
Jag, Max, mamma och pappa åkte upp på fredagen och checkade in på hotellet i Kista, sen spenderade vi lördagen inne i stan där vi träffade min storebror Dan. 
På kvällen såg vi Kiss på Tele2 Arena och på söndagen åkte vi hem efter att ha strosat på Kista Galleria. 

I fredags var jag ledig fram till kvällen och erbjöd mig då att följa med David till Karlskrona under dagen då han skulle dit och jobba. 

Karlskrona var vackert och trevligt och det var kul att få besöka en stad man aldrig tidigare varit i. 

Jag har också färgat håret grått sen sist jag skrev här i bloggen. 
Något som inte alls var planterat, men som jag blev nöjd med ändå. 

För övrigt så målar jag porslin i mängder just nu då jag har en hel del beställningar samt två olika utställningar på gång! 
Under tiden jag målar lyssnar jag på Creepypodden vilket har fått mig att bli extremt lättskrämd periodvis. 

Strax ska jag lämna ut porslin till en kund och jag håller tummarna för att hon inte ska bli vettskrämd när hon kommer in och möts av mig med blodigt bandageklätt huvud. 

Ska kanske sätta på mig en mössa eller något först. 

Hej då!