Årsresumé 2016

Nu kommer min årliga resumé över året som varit. 

2016 har varit ett av de kanske mest händelserika åren i mitt liv med resor över hela jorden med de personer jag tycker allra mest om. 
Det har varit väldigt mycket glädje och en hel del sorg, men 2016 får ändå toppbetyg i det stora hela. 

JANUARI 

- Nyårsfest hos Jens och Patrick med bästa folket. 

- Jeffa åkte till USA för att spendera en termin där. 

- Kryssning till Tallinn i snöstorm. 

- David och jag hade går första dejt i Linköping med bio och middag. 

- Skridskoåkande I Kölebo en superfin dag. 

- Bokade resa till Bali ihop med Emelie och Alex. 

- Fick Rotarys stipendium på 5 000 kronor och bestämde mig för att låta pengarna bli ett bidrag till min drömgitarr som jag beställde hem några dagar senare. 

FEBRUARI 

- Åkte på hockey med David och Robin 

- Bokade resa till New York i största hemlighet. 

- Började snöa in på marockanska mönster i mitt porslinsmålande. 

- Åt på Pinchos med familjen och David. 

- Åkte på konsert med Toto i Stockholm. 
Hela resan gick otroligt snett med glömda biljetter och därmed ofrivillig roadtrip upp till Stockholm med bil istället för buss. 
Men jag och Max hade otroligt roligt iaf, så det var det värt! 

- Max åkte till Thailand. 

MARS

- Min efterlängtade Taylor kom hem. 

- Spelade för Kommunal i församlingsgården. 

- Spelade med bandet på Rotarys konsert i Kisa kyrka och det var hur kul som helst! 

- Hittade mitt drömhus på hemnet. 

- Åkte till Oslo för att besöka Emelie och Alex och för att tillsammans resa från Norge till Bali. 
Det var några händelserika dagar med promenad till Botaniska trädgården mm, samt ett proppskåp som i princip började brinna. 

- Åkte till Bali. 
En mycket lång resa dit, men enhet var det värt. 
Började i Kuta på Ramayana. 

APRIL

- Fortsatt resande på Bali. 
Guidade turer, kaffeplantager, risfält, tempel, snorkling, varma källor, apor, monkey forest, vattenfall, otroligt god mat, frukter, djungel, sol, bad, skratt, Ubud, Gili Trawangan, båtar, cyklar, strömavbrott, regn och mycket annat. 
En helt otrolig och fantastisk resa som jag skulle göra om många gånger om om jag fick chansen! 
Världens bästa resesällskap dessutom. ❤️

- Kom hem till Sverige. 
Var hemma tre dygn lite drygt och hann med att packa upp efter Bali, åka till Göteborg och hälsa på några av de finaste människor jag vet samt åka tillbaka till Horn och packa om väskan för att tillsammans med David och Max bege mig mot Arlanda och sedan New York. 

MAJ

- Flög till New York. 
Hade ett otroligt sjå att hålla resan hemlig för Jeffa så att vi inte skulle förstöra överraskningen för henne. 

- Hotel Pennsylvania, Lejonkungen på Broadway, Supercross I New Jersey, åkte på världens förkylning och låg på hotellrummet i flera dagar helt utslagna. 

- Överraskande Jeffa vid Empire State Building och hon blev så otroligt förvånad att det var värt allt krångel och sjukdom som resan fört med sig. 

- Tillbaka till Sverige. 

- Började inse att slutet för cafét var nära när vår revisor gav oss tråkiga besked angående ekonomin. 

- Motorkvällsstart. 

- Bröllop i Vetlanda. 

- Startade Linaporslina på Instagram. 

JUNI 

- Ida tog examen och vi firade henne här i Kisa. Satt ute hela kvällen och pratade och fnissade. 

- Startade handelsbolaget Linaporslina med Max. 

- Började tagga och planera midsommar i Hornparken. 

- Bodegafestival 

- Klippte mig hos Stella och blev supernöjd. 

- Gjorde en spraytan hos Anna. 

- Firade midsommar i Hornparken med fina människor och hade en superkul kväll! 

- Körde Ida och Jeffa till Örsåsa och hade en rolig, tråkig och dramatisk kväll på en och samma gång. 

- Ställde ut mitt porslin på en Hantverksmässa i Valdemarsvik. 

JULI 

- Vi i Edgar fick upp vår första låt på Spotify. 

- Hornmarken med två dygns jobb och mycket roligheter. 

- Jag fyllde 24 år och blev bortskämd med massor av fina saker samt en konsert av Frallan på Café Columbia. 

- Fest med Robin och David där vi hamnade på en 50-årsfest, blev fulla och hoppade sönder en studsmatta,gick vidare till en annan fest och kom hem vid 04.30.

- Rockabillykväll I Hornparken med 900 besökare. 

- Spelade på Hojrock i Västervik med Anna. 

AUGUSTI

- Följde med David med kaffe och mackor ut till brandmännen som jobbade på att släcka en skogsbrand. 

- Vi bestämde oss för att lägga ner cafét med mycket blandade känslor. 

- Eneby Rock samt spelning med Edgar. 
Riktigt kul! 

- Vi bestämde oss för att ta bort Wilma efter att hon en lång tid haft ont i lederna i och haft svårt att ställa sig upp. 

SEPTEMBER 

- 1 September tog vi bort Wilma och det var otroligt jobbigt. 
Vi saknar henne väldigt mycket. 

- Sålde mitt porslin på Hycklinge Höstmarknad. 

- Åkte till Grekland och hade det bra i två veckor med David och min familj samt familjen Roos och Carro. 
Sol, bad, utflykter, snorkling, god mat, Chania, träffade Ida m.m.

OKTOBER 

- Besökte faster Rigmor och farbror Leffe  i Stockholm. 

- Jag och David hittade en ny lägenhet som vi tingade. 

- Konsert med Cajsa-Stina Åkerström och Jack Vreeswijk på Konsert och kongress. 

- Fick erbjudande om att jobba på Café Columbia. 

- Ställde ut mitt porslin på biblioteken i Horn och Rimforsa. 

- Lilla Bonnie kom hem till oss och blev Allans nya kompis. 

NOVEMBER 

- Gav ett torftigt löfte om att blogga varje dag. 
Klarade två dagar. 

- Marita dog och jag sjöng på hennes begravning vilket var väldigt jobbigt. 

- Åkte på julbord i Norrköping och fick parkeringsböter. 

- Sjöng på en konsert med musikkåren. 

- Hade möte med allsångsstyrelsen. 

DECEMBER 

- Bokade biljetter till Toto, Kiss och Guns and Roses till 2017.

- Åkte på konsert i Stockholm med David, Robin och Tjelvar och såg The Darkness, The Hooters och Helix. 

- Turné med Lucia i Kinda. Superkul! 

- Sista dagen på Annas Café. 
Städning och rensning av alla våra saker. 
Inte så jobbigt som jag trodde det skulle bli faktiskt. 

- Jul i Horn och Kisa. 

- Fick bältros. 

- Nyårsfest hos Robin och Anna. 

Det var min resumé det. 
Tyvärr blev det inga bilder då jag tycker att blogg.se-appen är så krånglig, men förhoppningsvis kan jag lägga upp bilder framöver när jag har tillgång till en dator istället! 

Nu ska vi på middag hos Davids föräldrar. 

Puss! 

Emliii

Du är bääääst! ❤Jäklar vilket händelserikt år❤❤