Flytt och annat nytt

Har varit dålig på bloggfronten just för att motivationen att blogga helt varit borta när vi under nästan en månads tid bott bland kartonger i vår, numera, gamla lägenhet. 


Förra onsdagen fick vi äntligen börja flytta in i vår nya lägenhet och det känns redan som att vi bott in oss ordentligt. 
Kan man vara kär i en lägenhet? 
För isåfall är jag nog det. 

Dessutom har jag ju börjat jobba på Café Columbia också! 
Det var nervöst i början, men nu börjar jag nog komma in i det känns det som. 
I det stora hela fungerar ju detta jobb väldigt mycket som jag är van vid från Annas Café, men det är självklart mycket nytt att lära sig och nya rutiner att arbeta in. 
Hursomhelst så trivs jag väldigt bra än så länge och känner att det är skönt att komma igång och jobba igen, även om det inte uppnår ens hälften av den arbetstid jag förr var van vid. 
Men det kanske å andra sidan är just det som är skönt. 

Igår var jag i Linköping och träffade Emmie. 
Vi kom fram till att det var ungefär tre år sen vi sågs, men när vi väl träffades så kändes det som om vi inte varit ifrån varandra överhuvudtaget. 
Det var väldigt kul att träffa henne och att få en update av vad som händer i våra respektive liv. 
Hoppas verkligen inte att det dröjer tre år till nästa gång vi ses bara. 

Ikväll ska vi ha middag här hos oss med Anna och Robin och i helgen jobbar jag. 

Här nedan följer några bilder på hur fint vi fått det hos oss än så länge. 

Puss!