Vitlöksklyftor

Ikväll efter jobbet gick jag en promenad här i Kisa i den friska, kalla luften.
Förutom att jag var nära på att halka omkull X antal gånger var det skönt.

På vägen stannade jag till hos mormor och försökte lära henne några saker om hennes telefon såsom skillnaden på SMS och Messenger samt vad surf innebär och liknande.
Sen fick jag smaka hennes goda hemgjorda äppelkaka och fick med mig en sprayflaska till våra växter innan jag promenerade vidare.

När jag kom hem sprayade jag alla växter så dom inte ska vantrivas i den torra luften som blir på hösten.

Jag har blivit någon sorts växtnörd på sistone och jag planerar ständigt vilka sorts fruktkärnor och liknande jag ska plantera härnäst.

Näst på tur står citron tror jag.

Förresten så har mina vitlöksklyftor (som jag fick av min faster Rigmor när vi var i Stockholm och hälsade på) börjat växa nu och jag är som ett överlyckligt litet barn när jag ser det.

Titta och njut!