Magsjuka

Jodå, såklart så drog vi på oss någon sorts magsjuka här.
Det började för mig igår kväll med en obeskrivlig trötthet och sen fick jag ockupera toan i princip hela natten. 
Nu börjar jag känna mig åtminstone lite bättre, men då började David frossa mitt i den 30-gradiga värmen och nu ligger även han och sover helt utmattad.

Jaja, det är sånt som händer. 
Hoppas det går över snabbt dock så vi slipper må dåligt när vi åker båten över till Koh Phangan på fredag. 

Igår, innan vi började må dåligt, åkte vi till ett stort köpcentrum som heter Central Festival.
Ett otroligt stort ställe med mängder av butiker samt ett stort område utanför fyllt med diverse marknadsstånd.
Vi fyndade litegrann och åt på deras Food Market innan vi begav oss hemåt igen. 
Väl hemma gick vi en promenad längs stranden och drack varsin drink på ett ställe med utsikt över havet. 

Mysig dag trots illamåendet som började kännas. 

Idag skulle vi åkt på en guidad tur runt ön för att se de största sevärdheterna.
Som ni kanske förstår var vi tvungna att ställa in. 
Att sitta i bil i tre timmar och vandra omkring bland vattenfall och tempel tyckte inte min kropp kändes som en bra idé. 
Synd, det hade varit väldigt roligt att se alla fina ställen, men det går nog fler tåg. 

Idag har det därmed inte varit en särskilt produktiv dag. 
Jag sov ikapp några av de timmar jag missade inatt och sen gick vi ner och lade oss i skuggan vid poolen och läste.
Idag läste jag ut min fjärde bok sedan vi kom hit. 
Har bara två böcker kvar nu så antingen får jag börja läsa långsammare eller så får jag lära mig läsa thailändska böcker. 

Puss! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Josefin Nilsson

Så fina bilder! :)

Svar: Tack! 😊
Lina Edgar