Far och flänger

Hej! 

Sen sist jag skrev har det ändå hänt en hel del. 

- Har firat Idas födelsedag med middag och föreställning i Linköping.
Jag, Jeffa och Ida var det och vi såg Jesper Rönndahl på Konsert & Kongress. 
(null)

(null)

- Vi hämtade hem en liten kattunge från Gullringen. Han fick namnet Ivar.  (null)

- Har jobbat lite överallt. Ena dagen Frendo, andra dagen Wärdshuset och tredje dagen Himlabackens förskola. 
- Har hjälpt till och målat om i mamma och pappas matrum i Horn.
- Har målat mängder med porslin.
- Har blivit orimligt berörd och ledsen över "Me too"-grejen på sociala medier. Det är så sjukt att i princip alla kvinnor jag känner har varit med om saker som absolut inte är okej och att det möts av kritik från män som inte tror på att det överhuvudtaget är sant. Blä. 

I övrigt kommer jag inte på något speciellt som sticker ut. 

Däremot kan jag berätta om en nattlig fadäs som inträffade i veckan. 

Jag och David fick åka med Moa till veterinären efter att vi upptäckt att hon fick ont över ryggen när vi nuddade henne där. 
Hos veterinären konstaterade dom en slagsmålsskada i form av en härlig, varfylld böld på ryggen. 
Dom tömde knölen och satte en tratt på Moa. 
Hon var otroligt missnöjd över denna tratt och rörde sig så lite som möjligt under de dagar den satt på. 
Som ett bevis för sitt missnöje bestämde hon sig en natt nu i veckan, runt klockan 03, att försöka bajsa i sängen där vi låg och sov. 
Tack och lov hade David snabba reflexer och puttade ner henne på golvet innan det hamnade något i sängen. 
Däremot hamnade det ju på golvet, så jag och David fick snällt masa oss upp ur sängen för att städa och moppa. 
Till vår undsättning kom Ivar som gärna ville gå fram till bajshögen på golvet så fort han fick chansen. När han inte fick leka med bajset fick han istället för sig att börja slå Moa i huvudet och jaga henne runt lägenheten. 
För att försöka få lite lugn och ro stängde David in Ivar i buren under tiden tills vi blev klara med städningen. 
Ivar fick världens panik inne i buren och slängde sig från sida till sida tills buren hade rullat flera varv över golvet samtidigt som han skrek som om han höll på att dö. 

Samtidigt hade vi städat färdigt men var tvungna att få tag i Moa och bada henne då hon inte fick tvätta sig själv än efter sitt lilla ingrepp hos veterinären. 

David fick hålla fast henne och jag fick, med plasthandskar, tvätta hennes päls från bajs som fastnat efter hennes panikbajsande.
Hon stretade emot och skrek även hon som om hennes sista stund i livet var kommen. 
Till slut var Moa ren och Ivar blev utsläppt ur buren och det blev tyst och lugnt igen.

Hade någon stått utanför och lyssnat på cirkusen som pågick innanför hade vi säkert blivit anmälda för djurplågeri. 

Nu är vi dock alla sams igen och Moa har blivit av med tratten så förhoppningsvis slipper vi liknande företeelser framöver. 

Det var det om det. 

Idag gick jag upp klockan 06 för att bege mig mot Norrköping med allt mitt porslin. 
Idag och imorgon är det nämligen hantverksutställning på Himmelstalunds Brunnssalong och jag har fått äran att vara med. 

Det blev en ganska lång dag, men jag sålde åtminstone två fat. 
Dessutom var det dom två dyraste jag hade med mig, så det var ju inte fy skam. 
(null)

(null)

Imorgon blir det åter en tidig morgon med en heldag i Norrköping. Hoppas att jag blir av med resten imorgon 😉. 

Förresten så fyller min lilla lillebror år idag! Inte mindre än 23. 
Av mig fick han biljetter till Toto i Stockholm den 14 februari. 👌
(null)

Nu ska jag sova i soffan.
Hej!