Ny familjemedlem

Har blivit så värdelös på att blogga på sistone, men ska försöka ge er en liten update iallafall.

I början av veckan var jag hemma hos Frida och gosade med bebisen samt kollade på en kattunge.
Imorgon får vi nämligen en ny familjemedlem hem till Postgatan.
Bonnie ska hon heta och förhoppningsvis ska hon och Allan komma bra överens framöver.

Igår slog jag sönder mitt första målade fat.
Eller nästan iallafall.
Jag tappade ett målat fat i golvet så det gick i tusen bitar, men det värsta var att det inte var jag som hade målat det - utan min praoelev.
Är det inte typiskt att det första fatet jag tappade skulle råka bli ett som inte ens jag gjort?

Hursomhelst.
Det är glömt och förlåtet (hoppas jag) och hon fick med sig en porslinspenna hem så hon kan skapa fler fat framöver.
Risken är att jag får en konkurrent på porslinsfronten dock med tanke på hur duktig hon är!

För övrigt händer inte så mycket.
På kvällarna lägger jag och David 1500-bitars pussel som vore vi ett gammalt pensionärspar och på dagarna jobbar jag som vanligt.

Imorgon är det pizzakväll och till slut blev det alltså så mycket som 64 anmälningar till den!
Kul att det blev av tycker jag!

Nu ska jag fortsätta jobba och ikväll ska jag och David gå till Café Columbia och se Trio Eminent.

Puss!

Sofia

Vad söt du är, med mer träning hoppas jag på bli lika duktig som du är.! (och att du tappa den är absolut förlåtet😜) ❤️