Irriterad

I fredags gick jag och blev riktigt irriterad över det faktum att kunder kommer in och berättar för oss hur vi borde och inte borde sköta cafét.
Vilken sorts evenemang vi borde ha för att dra folk och vilka öppettider vi borde satsa på.

Slutsatsen av kundernas önskemål (om man skulle slå ihop allas önskningar) är att vi ska ha öppet mellan 9-21, eller gärna senare, varje dag.
Gärna även söndagar.
Utöver detta ska vi ha diverse olika tillställningar som pizzakväll, tacokväll och mycket annat där vi har öppet till 01.
Dessutom ska vi självklart satsa på catering, men vi får för allt i världen inte ha stängt på cafét samtidigt som vi åker iväg med mat.

Vi är två personer anställda på cafét i nuläget och har knappt råd att avlöna ens oss själva.
Ska jag och mamma jobba mellan 06-22 (minst) varje dag och dessutom ha in extrapersonal under kvällar och under catering då?

Jag kanske överreagerar.
Jag förstår att folk bara vill caféts bästa och vill komma med idéer, men tro mig, jag och mamma har testat allt.
Man blir lätt lite irriterad när man kämpar för att få något att gå runt så mycket att man själv inte har någon fritid eller knappt något socialt liv utanför jobbet.
Ändå borde vi jobba mer?

Det sista vi vill är att cafét ska läggas ner, men så som våra arbetstider och framförallt ekonomin ser ut för cafét just nu så funkar det inte.
Då är det sista man vill höra att man borde jobba mer och kämpa lite till.

Jaja.
Nog om det.
Även fast jag låter skeptisk just nu så är jag säker på att det finns någon där ute med rätt idéer som har lust att viga sitt liv åt jobbet.
För så är det faktiskt.

Hursomhelst så gav min lilla "utskällning" på Facebook bra respons.
Helt plötsligt har fler än 50 personer anmält sig till pizzakvällen som vi trodde att vi skulle få ställa in.

I måndags ställde jag upp mitt porslin i Rimforsa förresten.
Idag börjar utställningen där och på onsdag börjar utställningen i Horn.

Riktigt roligt tycker jag.
Dessutom är jag så gott som ifatt med alla beställningar som jag fått in och kan smart börja jobba upp ett lager till den stundande julmarknaden!

Ha det fint!