Bröllop

I lördags bar det av mot Vetlanda för bröllop mellan Melita och Ajdin. 
Det var ett annorlunda bröllop enligt min mening. 
När jag serverar på bröllop brukar det alltid vara väldigt strukturerat med ett schema och tidspress på allting.
Detta bröllop var väldigt spontant och utan stressen som man annars brukar känna av.
Vårt gäng kände sig ganska bortkomna bland nästan 100 bosnier, men alla var så himla trevliga och pratsamma att man snart glömde bort att man inte riktigt hängde med i vad som hände runtomkring. 
Under kvällen spelades enbart Balkan-musik och som den Eurovisionnörd jag är kändes det ändå lite bekant och familjärt på något sätt, även om jag inte förstod ett ord av texten som alla andra sjöng med i.
Det var ett jättefint bröllop helt enkelt och kul att få vara med om något som skiljer sig så mycket från det jag är van vid.
Mer Balkan-style på bröllopen tycker jag vore härligt.

Igår blev det mors dags-middag i Horn med grillat.
Det var också trevligt.
Dessutom blev jag klar med mitt fat.
Hej så länge!