Hemligheter

Idag har det varit en riktigt trevlig dag tycker jag.
Det var längesen jag fick såhär mycket uppskattning på en och samma gång, och uppskattning är alltid roligt!

Idag blev det alltså allmänt känt att jag blev den som fick ta emot ett stipendium på 5000 kronor från Rotary.  
Jag har vetat om det sen innan jul någon gång, men fick inte säga något förrän tidningarna hörde av sig. 

Idag har i princip alla kunder kommit in och gratulerat mig och jag gick till och med blommor av en snäll kund!

En kund kom in och frågade helt på allvar vad jag skulle göra med så hemskt mycket pengar.

"Jag ska köpa en gitarr", sa jag.

"Men så dyra gitarrer kan det väl ändå inte finnas!?"

"Jo, jag ska lägga till lite själv faktiskt, annars får jag nog ingen höjdargitarr."

"Men herregud!  Ska du köpa en gitarr för över f e m t i o t u s e n!?"

Det var visst någon som läst på lite dåligt, men jag rätade ut dennes frågetecken ganska snart genom att påpeka att det faktiskt var 5 000 och inte 50 000 det handlade om.

Men, som sagt, pengarna kommer att gå till en gitarr har jag planerat. 
En Taylor. 

Ja, idag har det varit en fin dag.
Fint att så många tycker att jag förtjänar stipendiet och fint att det är så många härliga människor som omger mig.

Tack Rotary och tack alla andra.
Puss 

Emelie

<3 Du är bäst!!