Pysselhörna

Idag tycker jag mig ändå varit ganska produktiv faktiskt. 
Först var jag på jobbet och betalade räkningar och dylikt och sen bar det av till Linköping. 

Jag, mamma och Majwor strosade omkring och hade det trevligt, handlade massa förnödenheter (och i mitt fall en del onödigheter)  och åt en mycket god buffé på Chili. 

Jag kom hem med en ny mascara, påslakan, ett ipad-fodral, underkläder, julgranskulor, en krans och... Nya pennor. 
Igen. 

Väl hemma så insåg jag att jag måste skaffa mig en plats att ha alla nya pennor och pysselsaker på, så då rev jag ut en massa saker och gjorde mig en pysselhörna. 
I Linköping införskaffades även en ny lampa, nya gardiner, en ny duk och prydnadskuddar till matrummet. 
Det blev jättefint.
Dessutom har jag ikväll skaffat mig swish. 
Bättre sent än aldrig liksom. 

Inatt drömde jag för övrigt en mardröm om min katt, Allan.

Vi åkte Finlandsfärja och min kisse fick åka med och strosa omkring bäst han ville på båten, ty han är ju en så lydig och trevlig katt.
Väl framme i Finland följde har med oss ut på deck och kollade in utsikten innan vi skulle vända och åka mot Sverige igen.

Då hände det som inte fick hända.
Precis när båten lade ut från hamnen och började avlägsna sig från land kom en superstor mås och tog Allan och flög iväg med honom.
Måsen fick jobba lite för att hålla sig i luften, men till slut kom dom över till fast mark och där släppte måsen ner Allan. 
I Finland. Och jag var på väg till Sverige.

Jag vaknade kallsvettig. 
Tur att det bara var en dröm.

Nu ska jag sova.
Godnatt!