2015 - en sammanfattning

Det här året har verkligen varit upp och ner på så många sätt.
Första halvåret mådde jag ganska dåligt på grund av många orsaker, men sen vände allt i och med olika bortprioriteringar och nu mår jag hur bra som helst.
 
Här kommer en sammanfattning månad för månad:
 
JANUARI:
 
- Avslutade 2014 och påbörjade 2015 hemma hos Robin och Anna där låten Brown Eyed Girl blev den första låt vi hörde och därmed också blev den låt som enligt sägnen ska representera det kommande året.
Ärligt talat så vet jag inte riktigt hur jag ska applicera den låten på 2015.
 
 
- Jag och min mamma fick andlig vägledning där jag fick reda på mycket jag redan visste och mycket jag inte visste om mig själv och vad som kommer hända i min framtid.
 
- Varit på kryssning till Helsingfors och tagit hand om fyllon.
 
- Sålde min gamla pärla Pink Floyd och skaffade en ny bil.
 
- Jag började måla porslin.
 
 
FEBRUARI:
 
- Övade med Lina & the Helmets.
 
- Hade världens trevligaste "strömavbrotts-fylla" tillsammans med Jeffa.
 
- Pimpade kakdisken till Alla hjärtans dag.
 
Snickrade ihop en egen barskylt.
 
 
- Såg Staffan Hellstrand i Kisa.
 
- Hade pizzakväll på cafét.
 
MARS: 
 
- Testade på att smälta kritor.
 
- Följt min kusin Cornelia under hennes tid i Farmen.
 
- Var på visit i Jönköping hos Jeffa för första gången och hade det jättetrevligt.
Blev introducerad för libanesisk mat och mitt liv har inte varit detsamma sedan dess.
 
- Suttit vid en sten i en hage och njutit av solen med Jeffa.
 
- Skrev en ny låt som senare fick vara med på en skiva och insåg i samma veva vilken sjuk prestationsångest jag lider av ibland.
 
- Bestämde mig för att jag ville skaffa glasögon.
 
APRIL: 
 
- Maskeradfest på Horn Vandrarhem.
 
- Åkte till USA.
Besökte Mountain View, San Fransisco och Las Vegas.
Sprang på världens bästa Emelie i Las Vegas av alla ställen på jorden. 
Åkte över Golden Gate-bron, spelade bort pengar i Las Vegas och massor annat kul.
Tack för den möjligheten alla inblandade.
 
- Spelade med Kinda Band på Sparbankens årsstämma och blev samma kväll invald som huvudman i Sparbankens styrelse.
 
- Cyklade runt Blomsfors i vårsolen.
 
MAJ: 
 
- Jag sjöng på ett hemligt bröllop för fina Claes och Carola.
 
- Firade 3 år som caféägarinna.
 
- Försökte sjunga en jätteenkel stämma, men misslyckades gång på gång. Ville ärligt talat dö och var fruktansvärt arg på mig själv.
 
- Jobbade och sjöng på två bröllop.
 
- Var extremt stressad och behövde alldeles för ofta befinna mig på två ställen på samma gång.
 
- Spelade och sjöng inför de kommunanställda på en fest i Hycklinge.
 
- Bestämde mig för att göra slag i en sak jag tänkt på alldeles för länge.
 
- Hade krogshow med Kinda Band. Hur kul som helst. Så mycket glädje.
 
- Kom fram till att denna människa är en av dom bästa jag vet.
 
- Välte en hink vatten framför ca 70 bröllopsgäster mitt under ett tal.
 
JUNI: 
 
- Gjorde slag i saken.
 
- Planerade och genomförde den hittills roligaste midsommarfesten jag varit med om tillsammans med min bror. Den kvällen skulle jag gärna återuppleva.
 
- Hade bloggpaus men sammanfattade i ett senare inlägg juni såhär:
 
Jag har jobbat, massor.
Jag och Max hade en sjukt lyckad midsommarfest uppe i Hornparken och midsommardagen spenderades med Jeffa på Örsåsa. En helg att minnas, helt klart.
Jag har åkt på roadtrips, varit på Ikea, monterat en bokhylla, fiskat med fina grabbar, repat samt spelat med Lina & the Helmets, varit på middag med Ida och Jeffa, spelat på bröllop, hängt med Emelie, sprungit med Max, fått suspekta meddelanden mitt i nätterna, spelat med Kinda Band och mycket, mycket annat.
 
JULI:
 
- Spelade med the Helmets på cafét.
 
- Blev glasögonorm.
 
- Hornmarken. Kaos, extremt mycket jobb och extremt lite sömn. Kärlek, glädje, irritation och tacksamhet.
Avslutade kvällen/natten med fönsterknackningar och skratt. Bra helg.
 
- Kom fram till att jag älskar mitt jobb ibland.
 
- Jag fyllde år och fick födelsedagsbesök av Robin, Anna, David, Ida och Jeffa. Alla favoriter på en och samma dag.
 
- AC/DC-konsert. Bland det tråkigare jag sett och varit med om ärligt talat.
 
- Sjöng på ett dop samt blev gudmor till lilla Saga.
 
- Rockabillykväll som drog 1000 personer. Helt sjukt. Blir tårögd när jag tänker på det. Så kul, så glad, så stolt.
 
- Blev fullare än jag någonsin varit tidigare på en 50x2-årsfest och somnade i ösregn liggandes i lera samt många andra sjuka händelser som jag lyckades åstadkomma. 
 
AUGUSTI: 
 
- Hade en trevlig vinkväll med Ida och Jeffa som slutade med en påkörd grävling och spontan tripp till Vimmerby.
 
- Åkte på kryssning till Tallinn, delade hytt med Max och hamnade på en sjukt grisig efterfest med estländare, svenskar, finnar och australiensare. 
 
- Eneby Rock. Kul kväll, tråkig kväll. 
Träffade Fredrik som jag saknat hur mycket som helst.
Bestämde mig för att inte längre vara en del av Kinda Band.
 
- Var sjukt tacksam över livet i allmänhet och insåg att jag faktiskt har världens bästa människor runt omkring mig.
 
- Promenerade på ett ställe fullt med grodor. Obehagligt men ändå trevligt.
 
- Var för första gången i mitt liv gäst på ett bröllop utan att servera mat.
 
SEPTEMBER: 
 
- Började måla Mandalas.
 
- Besökte vår fina sommarstuga.
 
- Var ute i skogen och plockade svamp samt fick besök av en tant som gått vilse från ålderdomshemmet.
 
- Åkte till Turkiet i två veckor med min familj samt Manke och Lotta (som överraskade oss på flygplatsen.
 
OKTOBER: 
 
- Fortsättning på Turkiet-resan.
Hängde med två norrmän på krogen och besökte berget för att se solnedgången.
Blev även så sjuk att jag trodde jag skulle behöva åka till sjukhuset.
 
 
- Gjorde mig en pysselhörna som jag använt varje dag sedan dess.
 
 
- Besökte höstmarknaden på Astrid Lindgrens Värld.
 
 
- Var på HHIF:s årsfest. Det var sjukt kul. Jag minns dock inte allt som hände och lika bra är nog det.
 
 
 
NOVEMBER:
 
- Var på spa-dag på Åby Säteri.
 
- Började använda passare till mina Mandalas och förstod därmed inte hur jag någonsin klarat mig utan det.
 
- Besökte Jönköping och hängde med Ida och Jeffa. Skrattade tills jag fick kramp i magen och hade det hur bra som helst.
 
 
 
- GRANDE.
 
- Fick en bil nersmetad med ägghalvor efter att ha fått bromsa för rådjur.
 
- Byggde ett Taj Mahal-pepparkakshus med Jeffa.
 
 - Var på fest på Vandrarhemmet och dansade till kungen - Bert Ståhl.
 
DECEMBER:
 
- Jobbade på mängder av julbord och hann bli duktigt trött på julmat.
 
- Gjorde några kransar och pyntade dem med diverse krimskrams.
 
- Sjöng på Kindabygdens Lucias kröning.
 
- Sjöng tillsammans med Anna, Frida och Gringos på en julkonsert som blev riktigt bra faktiskt.
 
- Gratulerat födelsedagsbarnet David med uppläggningsfat.
 
- Firat julafton med familjen.
 
- Spenderat juldagskvällen med Robin, Anna, David och Ida.
 
- Strosade omkring med Emelie en heldag i Linköping.
 
- Sjöng på en konsert i Hycklinge kyrka.
 
Det var det.
Mitt år i en superlång lista.
Året har varit fantastiskt bra om jag ska summera det även om det har varit vissa sämre perioder.
Nu ska jag sova för att orka med att fira in det nya året med fina människor imorgon!
 
Gott nytt år!
 
 
Emelie

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 Gott Nytt år finaste du!