Veckans bikt

Här kommer en bikt som jag gått och tänkt på en längre tid.
Dessutom tycker jag att ni ska få ta del av en bikt innan jag åker till Turkiet i två veckor och inte kommer att ha möjlighet att bikta mig.
 
Denna bekännelse är något jag sysslar med varje dag.
Jag vet att det är fel, men jag gör det ändå.
 
Vi har en liten "ringklocka" på jobbet.
Den står ute vid kassan så att kunderna ska kunna plinga i den när dom vill ha betjäning ifall vi är inne i köket och gör något annat.
 
För det mesta så använder sig folk av denna ringklocka och det funkar ju hur bra som helst.
När den ringer, då kommer Lina till kassan precis lika säkert som att Pavlovs hundar börjar dregla när klockan ringer.
Så enkelt är det.
 
Det finns dock vissa människor som absolut vägrar använda sig av denna klocka för att visa att dom vill handla och istället ställer sig och ropar "Hallå!" eller till och med "Lina!" tills jag kommer ut till kassan.
Detta gör mig fruktansvärt irriterad. Så irriterad att jag låtsas att jag inte hör om någon ropar istället för att använda klockan.
 
När dom till slut ringer i klockan brukar dom senare påpeka att dom stått och ropat länge efter mig.
Då säger jag: "Det hörs inte in till köket när någon ropar, det är därför vi har ställt en klocka här".
 
Detta kanske gör mig till en mycket elak caféinnehavare, men helt ärligt så tycker jag inte att det ska vara så svårt att använda den där klockan. Det står till och med en liten lapp på den där vi vänligt vädjar till kunderna att använda den.
 
Så. Det var min bikt för denna vecka.
Är det någon som känner sig träffad av detta så är det dags att börja ringa i klockan.
 
Hej!