Uppföljare?

Idag hände det jag väntat på i mer än halva mitt liv.
Ni kommer inte tro att det är sant!
 
Såhär gick det till:
 
Jag lade ut denna bild på Facebook:
 
 
 
Helt plötsligt ser jag ett känt ansikte bland mina notifikationer. (Vilket låter skrämmande likt 'pluttifikation'...?)
Självaste Inger 'Pippi Långstrump' Nilsson gillade min bild!
 
Den första självklara tanke som slog mig var :
'Är det sant? Har dom äntligen bestämt sig för att göra en uppföljare på Pippi Långstrump och valt mig till att spela huvudrollen?'
Sedan fortsatte mina funderingar att ploppa upp i huvudet:
'Kommer jag att behöva färga håret?'
'Vilka ska spela Tommy och Annica?'
'Kommer min lillebror bli vald till att spela Herr Nilsson?'
 
Frågorna är så många, men jag antar att dom hör av sig snart om min blivande storroll i Sveriges, ja kanske till och med världens, mest efterlängtade uppföljare.
 
Mina förslag på skådespelare till Tommy och Annica är Mikael Persbrandt och Noomi Rapace i den svenska versionen. Det är dom enda som håller min klass av skådespeleri kan jag tycka.
 
Sen kan jag nästan redan nu ta för givet att det blir en amerikansk version också.
Då skulle jag kunna tänka mig att Brad Pitt, Gerard Butler eller Leonardo DiCaprio spelar Tommy. Eller kanske Morgan Freeman eller Jim Carrey... Hmm...? Får nog fundera på det litegrann.
Som Annica kan jag tänka mig Angelina Jolie eller möjligtvis Jennifer Lawrence.
Apan kan fortsättningsvis spelas av min bror.
 
Ja, mina vänner. Kom ihåg vart ni hörde det först!
Här läcker jag ut med hittills hemligstämplad information bara sådär!
 
Varför dom valde mig, undrar väl ni kanske.
 
För mina fantastiska skådespelartalanger såklart!
Varför frågar ni ens?