Lina listar

Hårstatus - oförändrad.
Min panik efter att ha blont hår är dock fortfarande densamma. 
På måndag ska jag som sagt klippa mig och hoppas på ett expertutlåtande.
Jag vill vara blond.

Nu sitter jag på min vanliga plats i Filips soffa och ska spela rockband med honom, Robin och Sebbe.

I övrigt så har dagen varit ganska tråkig förutom mitt bemötande hos Filip med tända ljus och en temporär "ishink" med gott att dricka. Så fin han är ibland!

Idag har jag också lyckats göra en lista över irriterande saker som kunder gör.
Detta gäller mestadels turister kan jag väl nämna.

7. När man låter all disk stå kvar utspridd över hela bordet istället för att ställa det i brickstället som man ändå måste passera för att komma ut ur cafet.

6. Att ta med sig sin lilla söta unge och låta denne välja vad den vill i kakdisken samtidigt som denne drar sina kladdiga händer över hela glaset och sen, väl framme vid bordet, väljer att inte äta sin kaka utan bara smula sönder den och kasta ner den på golvet.

5. När man inte riktigt orkar dricka upp allt kaffe och för att riktigt understryka detta trycker ner 1-3 servetter så djupt man kan i kaffet så att jag som ska diska denna måste gräva med mina fingrar för att få bort dessa.

4. När man vill vara duktig och ställer in tallrikar på varandra i brickstället, men lägger tallriken med mest kladd och sås på underst så att jag måste kladda ner mig. (Märks det att jag inte gillar att bli kladdig?)

3. När kunden som betalar hela tiden påpekar att det är för dyrt. Allting. Vad denne än ska handla. Detta trots att vi nog kan ta åt oss titeln som det billigaste cafét i hela länet.
Handla gärna någon annanstans, tack.

2. När någon kommer in och vill köpa ett vykort. Och betalar med kort.
För att sedan vända i dörren när denne är på väg ut och komma på att denne kanske ändå behöver ett vykort till. Och betalar med kort.
För att sedan komma på att denne är lite godissugen och återvänder in för att handla en chokladbit. Med kort såklart.

1. När en kund kommer in och ropar hallå och ringer hysteriskt i klockan för att jag, kassörskan, ska infinna mig på min plats och släppa allting annat oviktigt jag gör.
När jag sen väl infinner mig väntar jag mig kanske någon som har jättebråttom att komma iväg någonstans och som har bestämt vad denne vill handla, men nej.
Där står (oftast) en tant som tar runt 10 minuter på sig att välja vilken kaka hon ska ha med sig hem och dividerar med sig själv om varje för- och nackdel varje kaka har.
När hon sen väl har bestämt sig så har hon antingen:
A: Lagt plånboken längst ner i väskan och tar ytterligare 5 minuter på sig att leta fram den.
B: Kommit på att plånboken fortfarande ligger kvar i bilen och därför måste gå ut dit och hämta den.
Mycket kul att lägga ner tid på!

Anledningen till att det blev 7 punkter på denna lista är såklart för att sju är mitt turnummer.
Sen så kom jag inte på fler saker heller.

I de flesta fall så är mitt jobb ganska bra, men ibland är det svårt att gå efter regeln "kunden har alltid rätt".

Hursomhelst. 
Ha det bra.


Helena

Men gumman, du låter lite bitter? dags att hitta på något annat? Typ komma och bo hos mig och vara med mig hela dagarna och skratta med mig och äta godis med mig och SUPA MEERAA med mig?
Bara kom.

Svar: Hahaha jaaaaa! Mitt absoluta drömyrke faktiskt!!!! 😃❤
Lina Edgar