Update

Häromdagen kände jag mig vuxen. Eller kanske gammal rentav.
En tjej på 12 år hjälpte oss på cafét en dag för att hon så gärna ville och under en liten fikarast pratade vi om hennes klass.
Hon berättade då om en kille i hennes klass som skaffat en tjej, men som aldrig ville prata om henne för att han tyckte att det var pinsamt.
'Varför tycker han det då?' Undrade vi.
'Han har ju aldrig varit i ett seriöst förhållande förut så det är väl därför' svarade hon.

Jag dog inombords och ville plocka fram skämskudden. (Vad är det ens för ord liksom? Skämskudden...)
Vilken 12-åring har någonsin ett seriöst förhållande?

Herregud. Vad har hänt med ungdomen? (säger jag som en mycket livserfaren 21-åring).

Hursomhelst. Så kan det vara.

Idag avslöjades det vilka som ska vara med i årets upplaga av Farmen och vem kommer vi få se där om inte min kära kusin Cornelia?



Hon är katigast och bäst och gillar att sjunga 'stad i ljus' på en pakethållare mellan Horn och Hycklinge.
Jag hejar på dig! Puss!

I övrigt så är livet ganska händelselöst för tillfället. Jag saknar min bästa vän så att jag får ont vissa dagar och inatt drömde jag att hon kom hem och att jag grät hejdlöst av lycka.
Kom hem nu.

Annars så övas det när jag inte jobbar på alla tusentals julbord som ska serveras.
På söndag sjungs det i Horns kyrka och på annandag jul sjungs det i Hycklinge kyrka.
Sen är det över för ett tag med dessa jävla julsånger.
Fram tills mars-april någon gång då dom kryper in i mitt huvud igen...

Jag var också med på tv häromdagen. Blev frågad vad jag tyckte om vindkraftverk och som den expert jag är på det ämnet så bestod den första minuten av mitt svar av; eeeh, äheee, assååå, ehhh osv, osv.
Finns att beskåda på Östnytt på Svtplay om jag inte missminner mig.

På lördag jobbar jag sista dagen på ca 2 veckor och jag har aldrig längtat efter ledighet så mycket som jag gör nu.

Nu ska jag sova och sedan kämpa mig igenom två långa jobbdagar till innan jag får lite, enligt mig, välförtjänt jullov!

Puss!