Reseblogg Torsdag 20 sept

Idag har varit en dag som liknat dom andra väldigt mycket.
Frukost, stranden, bada, sola, duscha, äta, sova.
Typ.

Men självklart hann vi med lite äventyr också!

På stranden satt gårdagens strandkille och väntade troget på att jag skulle återvända till stranden.
Han vinkade glatt när han såg mig.
Förföljde mig med blicken när kag simmade och förföljde mig sedan även kroppsligt när jag förflyttade mig till solstolen.
Där satte han sig, två stolar bort, och väntade på vart jag skulle bege mig härnäst.

Som tur var så bestämde jag, Karin och pappa oss för att simma till berget (ca en kilometer) och när vi efter en timma kom tillbaka hade strandkillen gett upp och försvunnit.

Då gick vi upp och åt lunch och jag fick en fin tatuering föreställande ett hjärta och en blomma på min rygg gjord med bläckpenna.
Mycket konstnärligt!

Senare åkte vi upp till berget i en taxi som vi trodde skulle bli vår död.
Dåre.

Uppe vid slottet på berget tittade vi på världens finaste solnedgång.
Hade jag bott här så hade jag tittat på den vareviga dag!
Så.himla.fint!

Sen åkte vi till stan, åt shishkebab och shoppade.

Av en händelse så sprang jag på en viss Don Juan som kände igen mig och gav mig en bamsekram.
Men inte nog med det så frågade han efter vart mina fem andra vänner höll hus.

Vi måste ha gjort ett starkt intryck på honom med tanke på att han även kom ihåg namnen på nästan allihop.
Sjukt.

Självklart gjorde han ett "good price" till oss innan vi gick därifrån.

Vi åkte tillbaka till hotellet med en taxichaufför som dansade och körde samtidigt och som var så inne i musiken att han missade att stanna vid vårt hotell.

Sen gick jag och Karin ut en sväng och fick oss en ovän för att vi inte ville ha "gratis parfym".

Sen satte vi oss vid poolen med alla receptionsgrabbar och snackade om oseriösa turkar, dödshotade pojkvänner och brevet från omelettkillen.

När vi pratade om detta blev dock omelettkillen så generad att han valde att avlägsna sig från vår lilla grupp och konversation.

Stackarn.

Nu, sova!
Fanny

WHAAAAT?? Kom han ihåg oss??? Det är ju helt galet!! Hahahaha jag dör.