Resumé 2011

Nu ska jag ta tag i evighetsprojektet som innebär att summera år 2011 i ett och samma inlägg.

Vad sägs om att vi börjar med Januari?

JANUARI

2011 firades till att börja med tillsammans med fina tjejer i Linghem.
Där åts det god mat och facerapeades för fulla muggar.
Efter detta begav vi oss hem till Björn för att träffa massa annat fint folk och skåla in det nya året.


(Jag tror att Emmie gillade att vara med på bild!)

Något senare i januari fick jag äran att tillsammans med Amanda som ängel spela "julgranskula" i en mysig teater för barn.



Efter detta var det dags för den första spelningen i Horn för mig och "Estetpacket" som det kommit att kallas.
Jag, Amanda och Fredrik fick då äran att sjunga och spela på cafét i Horn för första gången.

Snart var det också dags för det vi övat för i vad som kändes som en evighet: Handbolls-VM!
Norges, Islands, Japans, Ungerns och en väldigt liten del av Brasiliens nationalsånger sjöngs då dag ut och dag in inför fullsatta läktare.
Jag var under dessa VM-dagar hemma i Horn i sammanlagt 2 timmar (av mer än 10 dagar!) då vi hade övningar och matcher hela tiden i stort sett. Dessa två timmar använde jag till att säga adjö till min vän Jennifer som for iväg till Bangladesh.

Vi blev också förälskade i Ungerns största stjärna: Tamas!



Strax efter detta var det dags för en mycket lyckad maskeradfest (åtminstone för vissa...).
Dessutom fick jag, Emelie och Emmie prova på att vara modeller för en dag!



Herregud, detta var bara januari. Eller snarare utdrag av januari.
Detta kommer bli ett lååååångt inlägg!

FEBRUARI

Hemligheter och stora planer började smidas i kammarkören.
Dessa hemligheter gick ut på att vi förmodligen skulle få åka och tävla i Italien.
Därmed började det övas för fullt!

En ny vaktmästare började arbeta på skolan och gjorde så att man knappt ville vistas i skolan överhuvudtaget...

Amanda och jag hade köpt biljetter till 123-festen, men var mer sugna på en myskväll hemma än att gå på den.
Därför eldade vi upp biljetterna!

Jag skrattade i timtal åt den här bilden:



Jag testade på att göra något nytt med mitt hår.
Detta blev den dagens stora snackis på kammarkörsrepet!



Storbandskonsert på självaste "Alla hjärtans dag" där jag framförde låten "I'm beginning to see the light".

Jag, Emmie och Emelie kom på vad man använder plastfolie till:



Jag och Jeffa påbörjade arbetet av att pimpa min spegel.
Kan tilläggas att den fortfarande inte är klar!



Jag fick även en släng av den fasansfulla sjukdomen 'Kiwi-läppar' under februari-månad!

MARS

Skolan är vår med Gospel och mys.
Dessutom smög Totally Spies runt på skolan med sin hemliga linjal.

Emelie skulle köpa tuggummin som kostade 19 kronor, men fick en chock när kassören skämtade med henne och sa att dom kostade 28 kronor.

Jag och en massa fina tjejer var ute på Ågatan och avslutade kvällen med kebab på HaKEpi.
Där och då myntades det bevingade uttrycket: "Är det någon mer än jag som bantar?"

Melodifestivalfinalen kom med stormsteg och jag "firade" denna händelse med Amanda och hennes släktingar.

Jag lämnade en lapp till Åke där det stod att jag inte skulle kunna närvara på hans lektion en dag.
Dock visade det sig senare att vi inte ens hade lektion med honom den dagen...

Välgörenhetsgalan som jag, Amanda, Fredrik och Jakob slet med i evigheter blev äntligen av, bättre än väntat till och med.

Studentmössorna anlände till Folkungaskolan och i samma veva började min separationsångest att uppenbara sig mer och mer.

(Inte en enda bild från mars får ni visst!)

APRIL

Jag följde med Amanda som moraliskt stöd när hon sökte Idol i Linköping.



HAIR-föreställningar för hela slanten med världens bästa människor!
En av dom roligaste veckorna i mitt liv!



Jag fick veta att jag skulle få äran att sommarjobba på Ica Nära Vahlströms i Horn!

Avresa till Italien där kammarkören fick den stora äran att tävla!

MAJ

Världens finaste resa med världens finaste kör som slutade med att vi kammade hem vinsten i ungdomskörsklassen!
Vi fick även hälsa på en sväng i Venedig och jag brände mina ben så mycket att dom bokstavligt talat blev blå!



Min plånbok blev stulen från mitt skåp i skolan.

Världens mysigaste tjejkväll/födelsedagshängskväll/Eurovisionkväll hemma hos Karin med lycka över att Sverige placerade sig topp tre!

Min fina klass visade återigen sin kreativa sida.

Vår sista konsert. Jag grät sjuka mängder.

Klassmys hemma hos Dannefelle!

JUNI

Bal med världens finaste människor och min fina balpartner Otto såklart!



Klassmys ute i min sommarstuga med grill och konstigheter samt en fin fadderfest som våra fina nollor anordnat!

Studenten.
Finaste och framförallt jobbigaste dagen i hela mitt liv då jag fick lämna min fina klass.
Usch. Har aldrig gråtit så mycket.

Dagen efter studenten bar det iväg till Turkiet med Emelie, Karin, Alva, Frida och Fanny och det blev dom två finaste veckorna på länge!
Saknar det!



JULI

Jag och min wiggah Nellie började maniskt att titta på dansfilmer.

Jag började min karriär som fruktflicka på Ica här i Horn.



Hornmarken.
Världens bästa dag som alltid, dock något mindre bra detta år på grund av vissa omständigheter...
Estetpacket fick dock äran att återigen ställa sig på scenen i Horn.
Denna gång bestod gänget av mig, Alva, Fredrik och sam-musikaren Emelie.
Trots omständigheterna som gjorde mig fruktansvärt arg den kvällen hade jag helt sjukt roligt och kom fram till att jag förmodligen har den bästa släkten i hela vida världen.

Jag fyllde år och fick en fin tolvsträngad gitarr i present!

Nordjan och jag blev vänner och hon fick under en tid gästa min blogg!



Jag blev blixtförälskad i ordet "Kringla". Det är lika kul fortfarande.

Jag nördade fruktansvärt mycket i Paint.



Sista dagen i juli månad tillbringades i Hasses sommarstuga. Två ord räcker: Mojito knäcker! (I dubbel bemärkelse...)

AUGUSTI

Jag spelade och sjöng på en minnesstund och skrattade hejdlöst åt min vän Gustaf ungefär hela dagen.

Jeffa och jag paddlade runt i Åsunden och hade det allmänt gött.

Jag, min mor och min bror var i Ullared och jag köpte en nätbrynja till min bror.



Jag, Jeffa och Nellie hade en spontan utekväll på Horns gator och torg där det ena blandades med det andra...

Jag tog studenten "på riktigt" genom att ta igen dom 50 poäng som fattades i mitt slutbetyg.

Sjukt rolig personalfest på Ica!
Blev även tilldelad titeln "Veckans Babe".

Impulsbokning av en resa till Zakynthos för mig, Jeffa och Ida.

Sköna Gröna Grebo med ett dans och skratt hela natten (typ) med Fanny och Emelie!
Då var det också dags att ta farväl av Emelie som flyttade upp till Kalix.

Avresa till Zakynthos med två fina brudar.
Prat med tyskar hela natten, sol, bad och DANS,DANS,DANS!
SAKNAR DET!
(Tyvärr blir det inga bilder då min dator inte vill samarbeta nu igen...)

Jag och Helena agerade clowner på Cirkus Vallaskojski (?).

Jag var tvungen att dra ut två tänder efter ett besök hos tandläkaren.



Jag tatuerade min fot.



Jag träffade på Amanda innan hon flyttade iväg till London!



OKTOBER

Fin tjejkväll hemma hos den nyblivna 20-åringen Helena!

Jag började jobba som assistent på Arbetsförmedlingen!

ÖDET.



En riktigt mysig tjejkväll hemma hos Monika i Åtvidaberg.

NOVEMBER

Jag arbetade min sista dag på Arbetsförmedlingen.

Jag och Jeffa åkte ut och reste!



Jag klippte av mitt hår.
På riktigt.



Frukost med finisarna Helena och Emmie på Scandic!

Överraskningsparty för Andreas!



Sjöng på ett hemligt bröllop!

Riktigt rolig kväll på Folkets hus i Kisa!

En massa sjungningar i kyrkan i Kisa!

DECEMBER

Hasse och jag påbörjar vårt "julbloggande".

Jag började jobba som korv-flicka i korvvagnen på torget i Kisa varje fredag!

Sjungning på Åbys adventsmarknad!

Träffade äntligen Alva igen efter 4 månader av att inte ha träffat varandra!

Fick brev från Gunilla om att Kammarkören ska återförenas för en konsert i mars!

Disneymaraton med Helena!

Sjungning på ett julbord i Kisa!

"Läger" i Grönebo!

Personalfest!

Julafton och en trevlig utgång på juldagen i stan!

Nyår imorgon kommer firas med fina tjejer och lite grabbar som jag aldrig har träffat förr.
Det blir nog trevligt!

PUSS PÅ 2011, DET BÄSTA ÅRET I MITT LIV HITTILLS!!!

Helena

hej lina jag älskar dig <3

Karin

Blåa handen gjorde min dag!

Du är bäst! Puss

Fanny

Åhhhh. PUSS på allt! <3