Eftersatt väg

Idag märkte jag hur långt borta, mitt i ingenstans jag verkligen bor.

Oj, har du inte märkt det förrän nu? Tänker ni säkert, man jag kan försäkra er om att jag har vetat det hela mitt liv ungefär.

Iallafall, det jag ville komma till var att jag på senaste tiden på bussen hem märkt att bussarna bromsar in till nästan stillastående mitt ute i skogen ibland och jag har länge undrat varför och ibland även blivit rädd att busschauffören planerat att kidnappa oss resenärer.
Men nu har jag kommit på varför dom faktiskt gör så.

Det är för att vägen till Horn är så dålig att bussen förmodligen skulle gå sönder om den åkte i normal hastighet.
Därför tycker jag inte att Horn längre förtjänar en sånhär blå skylt som den på bilden nedan:



Nej, Horn borde istället få en sånhär gul skylt som kan varna oss för att vägen kanske är något eftersatt.



Jaa, det tycker jag faktiskt.

Om inte annat kanske det vore bäst att sätta upp den här skylten innan man kommer till den sämsta delen av vägen. Då skulle folk slippa förstöra sina fordon. :)


Emmie

Hhahha :D Du asså. :D