En sorgens dag

Nej, den dagen är inte idag, men imorrn.
Imorgon ska jag nämligen lämna min lilla lägenhet och flytta tillbaka till lilla Horn igen. Kanske för gott... Men förhoppningsvis inte :)
Jag menar, jag kommer ju inte stanna kvar i Horn hela livet ;)

Idag har jag haft sovmorgon till halv 10 då vi började med en mysig sångstund med Åke och hans vänner :D hahaha :D
Sen gitarrensemble med betygssnack och Pontus Wirf som gästade och höll en liten konsert för oss tre som kom på lektionen... ;)
Sen kom det fruktade engelskprovet som faktiskt gick relativt bra med tanke på att jag ägnade gårdagkvällen till att kolla på Eurovision istället för att plugga in glosor ;)
Men Eurovision var iallafall bra mycket roligare :D

För er som ville veta så tror jag att Tyskland kommer vinna hela skiten, :)

För er som inte är lika stora Eurovisionnördar som jag så kan jag ju berätta att när jag gick hem till lägenheten idag var jag nära att krocka med en tant för vikom fram till korsningen samtidigt.
Då sa hon: Gå före du, du kommer ju från höger.
Gäller alltså högerrelgeln när man är ute och går också? :) haha
Man lär sig något nytt varje dag ;)

För er som är intresserade av hur det är i Horn så kan jag berätta att det just nu pågår ett tyst krig mellan Horn och Hycklinge om huruvida den nya skolan ska byggas eller ej.
Hycklingeborna tycker att det vore bättre att låta barnen gå kvar i den gamla skolan i Hycklinge som har varit radonskadad sen jag gick där ungefär.
Hornborna däremot är lite mer positiva till bygget av en ny skola och tycker att det är bättre med en nybyggd skola än en gammal skola som är farlig.

Näe, nu ska jag väl inte säga att alla i Hycklinge är emot det och alla i Horn är för det men efter ryktena man hört om vad som sägs på mötena så låter det så.
Det händer så mycket spännande i Horn alltså... ;)

Men nu ska jag prata om någonting annat istället ;)

Tänkte åka till Ikano idag, men när jag kom till lägenheten såg jag berget av kläder och disk som väntade på mig så jag bestämde mig för att ta tag i det istället. Dessutom kanske jag hinner åka dit imorrn när mamma och mormor kommer och ska hjälpa mig att flyttstäda.
Inatt blir sista natten jag sover i lägenheten alltså... :(

Näe, men nu ska jag nog hitta på någonting istället för att sitta och skriva massa strunt. ;)

Hej då, detta blir mitt sista inlägg från lägenheten förmodligen om jag inte skriver ett avskedsinlägg senare ikväll, men förmodligen inte ;)

PUSS!





Sofie

Det var värst va mycket det händer i Horn! Hoppas du överlever att bo där ;)

emilia

hårnpårn, hur ska du överleva ?:O<3